donderdag 2 juli 2009

Oproep: Geloven in de crisis?


De afgelopen weken hoor ik de 'granaten' van de financiële crisis om me heen inslaan.

Een heel aantal leden van onze gemeente krijgt er nu heel direct mee te maken.
Over méér dan één heb ik inmiddels gehoord dat hij of zij zijn of haar baan kwijtraakt of geen nieuwe baan kan vinden. Het bedrijf van anderen loopt beslist niet zoals ze wensen. Algemeen wordt gezegd dat er ná de vakantie nog veel meer mensen hun baan zullen kwijtraken. Kortom: veel mensen lopen met zorgen rond en gaan zo de vakantie in.
Reden voor mij om komende zondagmorgen, in -voor mij- de laatste dienst vóór de zomervakantie aandacht te besteden aan de betekenis van je geloof in zo'n crisis.
Zouden jullie, als je daarvoor in de gelegenheid bent, mij eens kort kunnen beschrijven, hoe jullie deze nieuwe zorgen vanuit het geloof zien en beleven.

Reageren onder dit bericht mag. Wil je iets meer privacy? Maak dan gebruik van de mailmogelijkheid.
Je verhaal is bij mij veilig, maar het geeft me wél een idee hoe jullie met deze zorgen omgaan in jullie geloofsleven en waar jullie vragen liggen. Dat is ook belangrijk voor het gebed van zondag.

Ik zie jullie reactie graag tegemoet.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten